FAQ'S dierenvlooienband.nl

Veel gestelde vragen.


Heb je vragen kijk dan eerst of je je vraag hieronder terug kan vinden. De webshop is altijd open en je kunt betalen in een veilige omgeving. De gezondheid en veiligheid van onze klanten en medewerkers heeft onze hoogste prioriteit. De hygiënische maatregelen die we extra hebben genomen: online bestellingen worden verzonden vanuit ons eigen magazijn; deze ruimte is alleen toegankelijk voor de medewerker van de  webshop; gebruiksgereedschappen, trolleys  en werkbladen worden regelmatig gedesinfecteerd. We volgen de richtlijnen van het RIVM.

BESTELLEN:


Hoe kan ik contact opnemen met jullie?
Voor alle info ga naar onze website, www.dierenvlooienband.nl vragen hierover kun je mailen naar dierenapotheek@outlook.com Voor vragen over de webshop is er rechtsboven een contactformulier kun je rechtstreeks mailen naar dierenapotheek@outlook.com. Ik wil mijn bestelling laten versturen naar een ander adres, kan dat? In het betalingsproces kun je kiezen voor een ander afleveradres dan het factuur adres.

Ik heb de bestelling afgerond en ontdek dat ik nog iets wil bestellen. Hoe voorkom ik dat ik 2x de porto moet betalen?
In Nederland kun je een pakket van 10 kilo opsturen voor de prijs van 6,75. De meeste bestellingen zijn onder de 2 kilo dus er kan zeker nog iets bij. Wanneer je nog iets wilt toevoegen aan je bestelling, maak dan een tweede order en in het bestelproces kies je voor Dit kan alleen met een adres in Nederland. Om de beide orders samen te voegen stuur ook een mail naar dierenapotheek@outlook.com

Ik wil mijn bestelling annuleren, hoe doe ik dat?
Dat kan alleen wanneer je bestelling nog niet verzonden is. Neem zo spoedig mogelijk contact op met www.dierenvlooienband.nl  Email: dierenapotheek@outlook.com

Hoe gaat www.dierenvlooienband.nl om met mijn persoonlijke gegevens?
Wij staan garant voor je privacy. Wij gebruiken de door jou opgegeven informatie, zoals naam, adres, telefoonnummer, creditcardnummer, uitsluitend voor het verwerken van je bestelling en het bijhouden van onze administratie en belastingaangiftes. De informatie wordt niet gebruikt voor andere doeleinden van commerciële of niet commerciële aard. die niet direct gerelateerd zijn aan www.dierenvlooienband.nl  zonder dat daarvoor vooraf om je toestemming is gevraagd. (Voor meer informatie, lees verder op onze privacybeleid pagina).

BETALING:

Wat zijn de betalingsmogelijkheden bij de www.dierenvlooienband.nl webshop?
Wij accepteren Mastercard en Visa creditcards. Je kunt ook gebruik maken van iDEAL Bancontact of PayPal. Wij verzenden geen pakketten onder rembours. Mocht je niet in het bezit zijn van een creditcard of internet bankieren dan kun je een email sturen naar dierenapotheek@outlook.com (vanwege thuiswerken de snelste manier) om te kijken hoe wij je verder kunnen helpen. Houd er wel rekening mee dat een andere betalingswijze meer tijd vergt.

Hoe gaat de betaling?
www.dierenvlooienband.nl webstore werkt met de beveiligde betalings-omgeving van Mollie. Tijdens het afrekenproces word je in verschillende stappen hier doorheen geleid. De betaling lukt niet. Wat nu? Soms lukt het niet om de betaling rond te krijgen. Wat je kan doen is de betaling opnieuw proberen met een ander betaalmiddel. Wanneer dat ook niet lukt, kun je de order helemaal opnieuw doen. De eerste order (die niet betaald is) wordt uit het systeem gehaald. Wanneer de tweede poging ook niet lukt, kun je mailen naar dierenapotheek@outlook.com stuur ook een mail naar bovenstaand adres  zodat de boekhouding gevraagd kan worden om een bevestiging. Wij krijgen namelijk niet automatisch bericht van de bank.

Hoe lang duurt het voordat mijn betaling is verwerkt?
Dat is afhankelijk van je bank.

Hoe garanderen jullie de veiligheid van de credit card betaling?
De pagina waarop je je aankopen verricht is met het veilige betalingssysteem Mollie. De veiligheid van je betalingen is voor Mollie een voortdurende zorg. Mollie team van specialisten houdt zich doorlopend op de hoogte van de nieuwste ontwikkelen in dit domein, om je een veilige en betrouwbare dienst te leveren. Voor meer informatie, lees verder op de website van Mollie.

Zijn de prijzen op www.dierenvlooienband.nl webshop inclusief BTW?
Ja, alle prijzen die op onze site vermeld worden zijn inclusief BTW, volgens het Nederlandse tarief. De doorberekende BTW bedragen worden op onze facturen gespecificeerd. Voor bedrijven binnen de EU wordt de BTW afgetrokken wanneer je je BTW nummer invult.

Worden douane kosten in rekening gebracht?
Het is mogelijk dat je douanerechten en omzetbelasting (BTW) verschuldigd bent als je je bestelling laat bezorgen buiten de EU. Het gaat in dit geval namelijk om de invoer van goederen. De invoer regelt het koeriersbedrijf voor je, maar via hen kan het voorkomen dat je verschuldigde douanerechten en belastingen moet voldoen. Informeer bij uw nationale douane tot welk bedrag er vrijstelling van belasting geldt. Let op dat dit ook geldt voor Groot-Brittannië.

VERZENDEN:

Wat betaal ik aan verzendkosten naar een adres in Nederland?
De kosten zijn afhankelijk van het gewicht en de grootte van het pakket. Educatieve materialen worden gratis  verzonden naar een adres in Nederland. Kleine, lichte en platte artikelen tot 155 gram worden voor 3,60 euro inclusief administratiekosten verzonden zonder Track & Trace code. Kleine, lichte maar niet platte artikelen worden als pakket met Track & Trace code verzonden voor 6,75 euro. Grote, lichte en platte artikelen worden ook als pakket verzonden voor 6,75 euro met code. Alle overige artikelen tot 10 kilo worden als pakket met code verstuurd voor 6,75 euro. Van 10 - 20 kilo zijn de verzendkosten 13,00 euro. Bij een  minimum order van 49 euro  is de verzending  gratis  naar een adres in Nederland.

Kan ik ook een pakket verzenden naar het buitenland?
Ja, dat kan. Wanneer je bij verzendadres het buitenlandse adres invult wordt automatisch de juiste porto berekend.

Hoe lang duurt het verzenden van mijn pakket?
Tijdens de komende periode verzenden we 1 dag per week de online bestellingen. Wegens corona duurt levering langer. We werken met Track&Trace PostNL en DHL pakketpost. De levering is in Nederland 1-3 werkdagen vanaf afgifte bij een PostNL punt of DHL punt. Je krijgt bericht wanneer het pakket is afgegeven en ontvangt de barcode. Door de landelijke corona-maatregelen kunnen levertijden ongeveer een week langer zijn dan u van ons gewend bent. Je kunt via PostNL kijken waar het pakket is met de barcode. Een pakket naar het buitenland duurt 1 -3 weken onder normale omstandigheden. Met de Covid-19 maatregelen kan een pakket naar USA er 5 weken over doen. Je kunt zelf ook kijken met uw Track & Trace code op www.internationalparceltracking.com

VERPAKKINGEN:

We hergebruiken zoveel mogelijk verpakkingen en opvulmiddelen. Het kan daarom voorkomen dat je bestelling in een doos komt van een ander merk dan je verwacht.

Mijn order is niet binnen gekomen, wat moet ik doen?
Op de pagina met verzendinformatie van PostNL vind je een overzicht van de maximale overkomstduur van je pakket. De overkomstduur gaat in vanaf het moment dat je onze verzendbevestiging heeft ontvangen. In de komende periode is vertraging mogelijk. Als je bestelling na de maximale overkomstduur nog niet bezorgd is vernemen wij dat graag van jou per email: dierenapotheek@outlook.com.

RETOURNEREN:

Wat is jullie ruilbeleid?
Wanneer je om welke reden dan ook ontevreden bent over sommige of alle goederen die je ontvangen heeft, kun je ze binnen 30 dagen na ontvangst, terug sturen. Neem alstublieft contact met ons op per email: dierenapotheek@outlook.com Stuur je goederen terug naar www.dierenvlooienband.nl Julianastraat postbus 3121 6039 ZG Stramproy KVK: 85573345 wij raden je aan om de goederen met verzendbewijs terug te sturen. De retour verzendkosten zijn voor jouw rekening.

Hoe krijg ik mijn geld terug?
Het geld zal binnen 14-30 dagen teruggestort worden. Graag ontvangen we het IBAN nummer van je rekening. Ik heb mijn antwoord niet gevonden in bovenstaande lijst. Stuur je vraag aan ons via de contactpagina op de webshop of stuur een email naar dierenapotheek@outlook.com en wij nemen zo snel mogelijk contact met jou op om je vraag te beantwoorden.